ROOD Arnhem in gesprek met jongerencentrum Madser

3 april 2013

ROOD Arnhem in gesprek met jongerencentrum Madser

ROOD ARNHEM ging 7 maart 2013 op bezoek bij het jongeren centrum Madser. Jongerencentrum De Madser (naast winkelcentrum Kronenburg) is een centrum voor alle jongeren uit Arnhem-Zuid vanaf 14 jaar.

Madser is een jongerencentrum en subcultureel podium waarbij vele jonge vrijwilligers betrokken zijn bij het organiseren van activiteiten op het gebied van jeugdcultuur. Verder is de Madser een plek waar veel jongeren uit de buurt graag komen om elkaar te treffen en te relaxen. Naast dat het jongerencentrum een buurt functie heeft worden er heel veel culturele activiteiten ontplooid voor en door jongeren die graag met muziek en dans bezig zijn.

De Madser werkt veel samen met Artez en diverse MBO scholen om jongeren te helpen om hun droom waar te maken. Het jongerencentrum biedt de jongeren de mogelijkheid aan om stage te lopen en of om werk ervaring op te doen. De visie van de Madser is dat jongeren zelf moeten werken aan hun toekomst met hulp van de Madser.

De Madser is een onderdeel van Rijnstad en biedt veel ondersteuning aan de jongeren op diverse gebieden die belangrijk zijn voor jongeren. Als je meer wilt weten over de Madser dan kan je naar de volgende site toe gaan. http://www.jip-arnhem.nl/

De leden van Rood hebben na een interessant rondleiding op de Madser nog met diverse jongeren gesproken over wat zij graag zouden veranderen aan hun stad. De meeste voorkomende punten die werden genoemd staan hieronder.

• Leegstand op de korenmarkt
  • Te hoge prijzen in de horeca
  • Veel te hoge huurprijzen bij particuliere verhuurders
  • Het ontbreken van goedkope student gerichte uitgaansgelegenheden