KBO/PCOB dialoog-bijeenkomst; goed wonen en leven

18 februari 2018

KBO/PCOB dialoog-bijeenkomst; goed wonen en leven

Donderdag 15 februari organiseerde het KBO/PCOB een dialoogbijeenkomst over goed wonen en leven ; nu en straks. Deze organisaties hebben in totaal 1000 leden in Arnhem en vertegenwoordigen daarmee een grote groep senioren. Onder leiding van een gespreksleider werd in diverse groepen gesproken over met name levensloopbestendig wonen. Wonen is voor de SP een belangrijk onderwerp: iedereen moet veilig en betaalbaar in een door woningcoöperaties goed onderhouden huis kunnen wonen met voorzieningen dicht in de buurt.

Senioren spraken met gemeentelijke politici (van de 16 verkiesbare partijen waren er 4 vertegenwoordigd) over wat zij belangrijk vinden voor nu en in de toekomst en welke rol de politiek daarin zou kunnen spelen. Er werden in een open en laagdrempelige sfeer ideeën en mogelijke oplossingen uitgewisseld. Al deze input vanuit de praktijk kan gebruikt worden voor een mooi Arnhems beleid voor senioren. Veel senioren gaven aan dat de woonbehoefte ligt in betaalbare gelijkvloers huurwoningen in alle prijsklassen dichtbij voorzieningen en vervoer. De SP werd vertegenwoordigd door gemeenteraadslid Paulien Lunter.