Bevolking kan nu vragen over asfaltfabriek Bruil indienen

18 november 2008

Bevolking kan nu vragen over asfaltfabriek Bruil indienen

Burgers die nog vragen hebben met betrekking tot de eventuele vestiging van asfaltfabriek Bruil op industrieterrein de Kleefse Waard, kunnen deze de komende week nog indienen. Wethouder Weeda zal alle vragen verzamelen en er voor zorgen dat deze vragen voor verder onderzoek worden meegenomen. Vragen kunnen per e-mail naar rita.weeda@arnhem.nl onder vermelding van het onderwerp âvragen over Bruilâ.

Bewoners nog aan het woord over Bruil

dinsdag 18 november 2008 | 16:31

ARNHEM - Inwoners van Arnhem en Westervoort moeten nog uitvoerig de gelegenheid krijgen vragen te formuleren over de consequenties van de vestiging van asfaltcentrale Bruil op de Kleefse Waard in Arnhem.

Die vragen moeten beantwoord worden in het aanvullend onderzoek dat TNO nog gaat doen. Wethouder Rita Weeda moet daarvoor zorgen en zij moet aan de Arnhemse raad ook verslag uitbrengen over de participatie van de burgerij bij het onderzoek. Dat heeft de Arnhemse raad gisteravond besloten.

Het onderzoek zoals TNO tot dusverre heeft afgeleverd, is nog onvoldoende, vindt de raad. Gisteravond presenteerde een medewerker van TNO de uitkomsten van dat onderzoek. Dat heeft als uitkomst dat de vestiging van de asfaltcentrale in Arnhem weinig negatieve effecten heeft. Maar TNO geeft zelf toe dat er nog een aantal aanvullende vragen beantwoord moet worden, bijvoorbeeld over mogelijke geluidshinder. De Arnhemse raad is het daar volledig mee eens. âEr leven nog zoveel meer vragen, die moeten allemaal beantwoord wordenâ, zegt Sjoerd Meulensteen (CDA).

Wethouder Weeda moet het voortouw nemen, meent de meerderheid van de raad. Eerst had de raad zelf een begeleidingscommissie willen formeren, maar de leden van de commissie VROM kwamen daar gisteravond op terug.