Resultaten begrotingsbehandeling

12 november 2008

Resultaten begrotingsbehandeling

Ondanks het âstamppotverraadâ van GroenLinks (zie: Coalitiepartijen voeren klucht op tijdens begrotingsbehandeling) kan de SP redelijk tevreden terug kijken op de behaalde resultaten. Ons amendement âBekendmaking indicatiestellingâ werd met een grote meerderheid aangenomen. Ook andere voorstellen, waar wij mede indiener van waren, zijn aangenomen. Dit waren de motie âNieuw bestekâ en amendement âPlan van aanpak Loverboysâ. Daarnaast zijn ook de podiumkunsten in Arnhem voorlopig voorzien van 900.000⬠extra geld. Al blijft het met de nu aangenomen financiering de vraag of dit structureel blijft.

Besluit behorende bij amendement âBekendmaking indicatiestellingâ :
âEen hernieuwde indicatiestelling moet een maand bekend zijn bij de aanvrager voor de einddatum van de vorige indicatieâ
Besluit behorende bij amendement âPlan van aanpak Loverboysâ :
âIn 2009 gezamenlijk met politie, het OM, de provincie, Spectrum en evt. maatschappelijke organisaties en het onderwijs, een plan van aanpak loverboys te ontwikkelenâ
Tekst bij motie âNieuw bestekâ, Draagt het college op:
âvoortvarend de vooruitzichten met betrekking tot de financiële positie van de gemeente Arnhem en het grondbedrijf te actualiseren en ter kennis te brengen van de raad, maatregelen voor te stellen dan wel te nemen ter versteviging van de financiële positie van het grondbedrijf en de gemeente Arnhem,
prioriteit te geven aan herstel en versteviging van het weerstandsvermogenâ