Het is verkiezingstijd, Haven retoriek toegestaan

8 februari 2010

Het is verkiezingstijd, Haven retoriek toegestaan

Het debat over Rijnboog heeft in ieder geval duidelijkheid verschaft. Dat was het doel van de SP. De Arnhemmers weten weer waar de partijen staan. De voorstanders van het eerste uur blijven voor Rijnboog met haven. Ondanks uitspraken door GroenLinks lijsttrekker Sjaak van 't Hof blijft deze partij onvoorwaardelijk achter het plan staan. In het debat sprak de huidige fractievoorzitter Wieneke de Waard de legendarische woorden: 'Het is verkiezingstijd, dus ja... er wordt van alles geroepen'. De kiezer weet bij GroenLinks nu in ieder geval waar men aan toe is. Het is verkiezingstijd dus men roept van alles maar dat heeft geen waarde. Dat CDA en VVD het grootste deel van het debat ontweken neemt niet weg dat ook deze partijen, ondanks allerlei uitspraken, nog steeds voor een haven met sluis zijn. De kiezers in Arnhem weten dus waar ze aan toe zijn. Wil je geen risicovol, onhaalbaar en onbetaalbaar plan dan moet je bij de SP zijn.

Update 23:30u:

Voor het geval je het bovenstaande niet kan lezen: De nummer 4 van de GroenLinks lijst vindt haven onzinnig.