VVD is haven draaitol en schaadt politiek

18 februari 2010

VVD is haven draaitol en schaadt politiek

Vandaag in

VVD lijsttrekker van Gastel: 'Dat alternatief moest er komen voor de zomer, hebben wij toen gezegd. Anders behielden wij ons het recht voor onze steun aan de haven in te trekken.' Dat laatste gebeurt nu, zegt Van Gastel. 'Het is nog geen zomer, maar het is duidelijk dat het door ons gewenste alternatief er niet komt.'
Van Gastel zegt dat de VVD zich met haar nieuwe standpunt niet buitenspel plaatst voor coalitiebesprekingen met haven-voorstanders. 'Ik kan dat voorbehoud tegen die haven toch ook weer inslikken?'

De VVD roept in de campagne dat het graag weer deelneemt aan het college na de verkiezingen. De partij klopt zich op de schouder omdat het een bestuurderspartij is. Het zou goed voor de stad zijn wanneer de VVD meetrekt aan de touwtjes.

Maar is dat wel zo? In het debat over de haven in Rijnboog, draait de VVD zich een slag in de rondte. Dat geeft niet echt blijk van een solide bestuurderspartij. De VVD doet er de Arnhemse politiek veel schade mee. De burgers zijn de afgelopen jaren al zoveel vertrouwen in de politiek kwijt geraakt. Dat wantrouwen wordt op deze manier alleen maar weer gevoed.