schoenendoos

schoenendoos

Artikel uit De Gelderlander van 08-03-2004

Pleidooi voor politieke zuiverheid Van Meurs keihard aangerekend

ARNHEM - Het feit dat Leefbaar Arnhem altijd fel pleit voor politieke zuiverheid en tegen achterkamertjespolitiek wordt Leefbaar Arnhem - fractievoorzitter Martin van Meurs hard aangerekend nu gebleken is dat hij drieduizend euro heeft aangenomen van toenmalig Vitesse - bestuurder Herman Veenendaal voor de verkiezingskas van Van Meurs' nieuwe partij Leefbaar Arnhem.

Geen van de fractievoorzitters in de Arnhemse gemeenteraad gaat er van uit dat Van Meurs zich heeft laten omkopen. Maar de schijn van belangenverstrengeling is te sterk en resten Van Meurs niets anders dan opstappen, is de algemene opinie.

Bovendien hekelen de fractievoorzitters nu extra scherp de opzichtige presentatie van de fractie van Leefbaar Arnhem die gekleed in Vitesse-shirts deelnam aan een van de beslissende raadsvergaderingen over het reddingsplan Vitesse/Gelredome. "Het was al belachelijk, maar staat nu in een extra schril daglicht", reageert SP-fractieleider Gerrie Elfrink.

"Ik stap niet op. Ik heb niets met andere fractievoorzitters te maken. Van een aantal vind