Ati is boos!

14 april 2004

Ati is boos!

Leefbaar Arnhem commissielid Ati Smit is boos omdat ze niet op kosten van de Arnhemse belastingbetaler mee mag met een reisje naar Amsterdam. Een groep Arnhemse raadsleden wil daar de van allerlei digitale snufjes voorziene raadszaal gaan bekijken. Commissieleden die geen zitting in de raad hebben mogen niet mee. Een en ander zou niet praktisch zijn en de reis zou er te duur van worden.

de zaal in a'dam...

En nu is Ati Smit dus boos!

In haar ogen heeft de griffie (het ambtenarenapparaat van de gemeenteraad) haar dit reisje door de neus geboord. Ik vraag me af waarom Ati Smit zich zo druk maakt; ze zit niet eens in de gemeenteraad en Leefbaar Arnhem kan gewoon een raadslid afvaardigen als ze willen.

De SP gaat in ieder geval niet mee naar Amsterdam. De plannen voor de verbouwing van de Arnhemse raadszaal die een slordige 300.000 euro moet gaan kosten wijzen we af. Een dergelijk ingrijpende verbouwing is op dit moment niet nodig en gezien het feit dat op dit moment op tal van belangrijke zaken bezuinigd wordt, vinden we het verwerpelijk dat de dames en heren raadsleden voor veel geld hun eigen werkplek willen opleuken.

Eerder deed ik al een tweetal voorstellen om de zaal op een creatieve manier voor weinig geld aan te passen. Na aanvankelijk vele positieve reacties te hebben ontvangen, lijkt een overgrote meerderheid toch achter de meest geldverslindende variant te gaan staan.

De bewuste mail van de griffie, die de woede van Ati Smit heeft gewekt...

Onderwerp: werkbezoek aan Amsterdam

Naar aanleiding van de vorige vergadering van de raadscommissie fpd heeft de
agendacommissie zich gisteren uitgesproken over de deelname van