Staphorst Arnhem Uit!

Staphorst Arnhem Uit!

T is geregeld!

Ook dankzij Nico!

Arnhem staat binnenkort niet meer bekend als Staphorst aan de Rijn.
Aan het wel zeer preutse horecasluitingstijdenbeleid is een einde gemaakt door de fractievoorzitters in de Arnhemse gemeenteraad. Het idee van burgemeester Krikke om nog vijf jaar te wachten kon alleen op steun van ChristenUnievoorman Piet van Dijk rekenen, die liever de kroegen om twaalf uur al dicht ziet gaan onder het motto "Wat is er mis met Staphorst?"

Rood was er ook dit keer bij!

Als SP hebben we gepleit voor het zogenaamde "Gronings Model" (vrije sluitingstijden), waar door Jan Mulder bij Barend en van Dorp regelmatig reclame voor wordt gemaakt. Binnenkort kan Jan ook in Arnhem zijn hart komen ophalen als het aan ons ligt. Zover is het nog niet maar de eerste stap is gezet. Het 20 jaar oude schizofrene horecabeleid van de gemeente Arnhem is vanaf heden doodverklaard. De nachtzaken die op dit moment het exclusieve recht hebben om na twee uur de tap nog open te hebben, dreigen met schadeclaims maar volgens ons hebben ze geen poot om op te staan. De Burgemeester laat nu uitzoeken vanaf wanneer de kroegen langer open kunnen en de verwachting is dat dit in 2006 het geval kan zijn.

De tribune zat vol!

Tot slot nog even aandacht voor ROOD. De Arnhemse jongens en meisjes van de SP hebben er met hun acties namelijk voor gezorgd dat dit onderwerp op de politieke agenda kwam en bleef! Uitgaand Arnhem mag onze jonge spruiten best dankbaar zijn vind ik: Gefeliciteerd met deze overwinning!