Sociaal voor jezelf!

25 september 2004

Sociaal voor jezelf!

het geld stroomt binnen!

Wethouder Inez Pijnenburg (VVD) heeft in Arnhem Sociale Zaken onder haar hoede. Als uitkeringstrekker mag je niets bijverdienen natuurlijk en zij ziet daar streng op toe. Maar wat doet ze zelf? Op kosten van de belastingbetaler haar riante wethouderssalaris aanvullen met wachtgeld van de provincie!
Met dank aan Gelders SP statenlid Toine van Bergen, die een en ander heeft uitgezocht. op de webstek van van Bergen kun je zien wie er nog meer uit de ruif hebben gegraaid.

Wachtgelden van Gelderse ex-Statenleden

Hieronder tref je de gegevens aan van 81 ex- Statenleden uit Gelderland, die gebruik hebben gemaakt van een in 1995 bestaande wachtgeldregeling. Op deze regeling kan een beroep gedaan worden na (tussentijds) vertrek uit Provinciale Staten. Het wachtgeld wordt uitbetaald zonder dat gekeken wordt naar overige inkomsten!

Hieronder staan achtereenvolgens: de NAAM van betrokkene, de UITKERINGSPERIODE(N) en de BRUTO UITKERINGSBEDRAGEN per maand.

Een voorbeeld: Mevrouw Pijnenburg- Adriaansen ontving over de periode van 4 juni 2002 tot en met 31 mei 2003 bruto ⬠690,10 per maand; over de periode 1 juni 2003 tot en met 17 december 2003 bruto 603,83 per maand.

Pijnenburg- Adriaansen W.R.J. (VVD)
4 juni 2002- 31 mei 2003
1 juni 2003- 17 december 2003
690,10
603,83

Mevrouw Pijnenburg verdient sinds het voorjaar van 2002 een goed belegde boterham als wethouder Sociale- en Economische Zaken van de gemeente Arnhem. Kennelijk had ze hieraan niet genoeg, gezien het gebruik van wachtgeld in de bovengenoemde periode.
Ze is tevens lid van het algemeen bestuur van het Knooppunt Arnhem- Nijmegen.