De complotten van Lenneke Jaspers, afl: âDood door schuldâ

23 december 2004

De complotten van Lenneke Jaspers, afl: âDood door schuldâ

Lenneke Jaspers beschuldigt Ron Miltenburg, Burgemeester Krikke en mij van het âkopenâ van politieke steun.
Persoonlijke rancune lijkt aan deze krankzinnige en ongefundeerde bewering ten grondslag te liggen. Aangezien het niet de eerste keer is dat Jaspers met krankzinnige beschuldigingen komt, is het misschien goed om de verschillende afleveringen eens achter elkaar te zetten.

In deze aflevering brengt Jaspers de tragische zelfmoord van een 48-jarige Arnhemmer in verband met de komst van de drugsboot. Dat de drugsboot op het moment van dit treurige voorval nog niet eens in gebruikgenomen was en de man door de stroming van de Rijn op deze plek is aangespoeld wordt door Jaspers simpelweg genegeerd. Jaspers doel is tegen de drugsboot ageren. Ze laat in onderstaand artikel van de Gelderlander zien bereid te zijn om verbanden bij elkaar te liegen en als het moet figuurlijk over lijken te willen gaan. Krankzinnig en bovendien respectloos voor het 48-jarige slachtoffer en nabestaanden.

Artikel uit De Gelderlander van 24-11-2004
Dode man bij drugsboot is 48-jarige Arnhemmer

Door onze verslaggever

ARNHEM - De dode man die afgelopen dinsdagavond tussen de Nieuwe Kade en de Arnhemse drugsboot in het water werd gevonden, blijkt een 48 - jarige Arnhemmer te zijn. Beveiligingspersoneel ontdekte de man rond zeven uur dinsdagavond in het water tussen de boot en de wal. Hoe de man daar kon komen, is onduidelijk.

Op die plek is de drugsboot, die binnenkort wordt geopend en waar voortdurend bewaking is, nu nog afgezet met hekken. Volgens de politie is de man tussen zes en half zeven die avond in het water gevallen.

De poltie houdt het erop dat de man is 'uitgegleden' en wil niet zeggen of dat onder invloed van drugs of alcohol is gebeurd.

Lenneke Jaspers van de fractie Jaspers in de Arnhemse gemeenteraad wil dat het experiment drugsboot onmiddellijk wordt stopgezet, omdat nu al gebleken is dat zowel de boot, de kade en omgeving en de bezoekers niet te beveiligen zijn. Eerder dit jaar zonk de Arnhemse drugsboot naar de bodem van de Rijn.

Daarnaast wil ze van verantwoordelijk wethouder Jantien Vlam en burgemeester Pauline Krikke weten hoe het kan dat ondanks de beveiliging dit kon gebeuren nog voordat de drugsboot is geopend en hoe de wethouder en de burgemeester denken een herhaling te voorkomen.

Jaspers wil verder weten of de beveiliging heeft gefaald en of de familie van het slachtoffer de gemeente Arnhem aansprakelijk heeft gesteld.

Omdat ze een feestelijke opening op 11 december van de drugsboot 'ongepast vindt' zal ze daarbij niet aanwezig zijn.