Luxor-Arnhem

7 februari 2005

Luxor-Arnhem

Goudvishal, Jacobiberg en de Cultuurkapel hebben het initiatief genomen voor de website luxor-arnhem.nl. Doel van de site is de komst van een volwaardig poppodium in het oude Luxor pand dichterbij brengen. Een actie die we als SP van harte toejuichen!

Bezoek de site door hier te klikken.

De mening van de SP:
Een volwaardig poppodium is een langgekoesterde wens in Arnhem. Bij de vorige verkiezingen deden nagenoeg alle partijen de belofte voor de komst van een dergelijk podium. Met het historische Luxorpand heeft de gemeente een uitstekende locatie in handen. Het heeft een gunstige ligging en kan na zorgvuldige restauratie met recht de naam "poptempel" gaan dragen. Het schitterende interieur kan voor een unieke sfeer gaan zorgen. Op die manier is het dan mogelijk om ook met een enigzins beperkte capaciteit (ten opzichte van andere grote zalen in het land) grote namen te trekken. Veel bekende bands kijken niet alleen naar bezoekersaantallen, maar wijken ook regelmatig uit naar minder grote zalen om redenen van sfeer en intimiteit. Met Luxor kan Arnhem op dit gebied een troef in handen krijgen. Daarnaast is naar onze mening voor een succesvol poppodium een gezond popklimaat in de stad erg belangrijk. De gemeente zal niet alleen in het paleis Luxor moeten investeren maar moet ook zorg dragen voor voldoende goede oefenruimtes en kleinere en laagdrempelige podia. Voor dit laaste zou een popfonds kunnen worden opgericht waar programmering uit gefinancieerd kan worden.

Meer informatie over Luxor en de SP vindt je op de volgende links:

één
twéé