Postagentschap Klarendal moet Blijven!

18 februari 2005

Postagentschap Klarendal moet Blijven!

Gisteren bracht ik nog een bezoek aan het Postagentschap op de Klarendalseweg.
Hopelijk wordt de actie zaterdag een succes. Ik wil dan ook iedereen oproepen te komen. De gemeente Arnhem en de woningbouwvereniging Volkshuisvesting zouden zich naar mijn mening ook achter de actie moeten scharen.

Als het aan de bewoners van Klarendal ligt gaat de voorgenomen sluiting van het Postagentschap in het winkelcentrum aan de Klarendalseweg op 12 maart aanstaande niet door. Om 2 uur 's middags op zaterdag 19 februari a.s. organiseren buurtbewoners een massaal protest in het winkelcentrum aan de Klarendalseweg.

De in het leven geroepen actiegroep Wij pikken het niet wil het postagentschap voor Klarendal behouden en dan ook vooral voor de oudere Klarendaller, omdat deze kwetsbare groep erg afhankelijk is van het postagentschap. Deze mensen kan en mag je niet ergens anders heen sturen, het postagentschap is bovenal een veilige plek voor al hun geldtransacties (midden in de beschermde omgeving van een winkelcentrum). Bovendien heeft de plek een inmiddels befaamde sociale functie in de wijk. Vandaar de voornoemde massale demonstratie op 19 februari. Komt dus allen. Voor ouderen die geen vervoer hebben of niet op eigen gelegenheid kunnen komen, wordt vervoer geregeld. Hiervoor kunt u bellen: 026 4435109. U wordt dan gehaald en na afloop van de demonstratie wordt u ook weer thuisgebracht