Veer op mn Hoed

26 februari 2005

Veer op mn Hoed

Plezierig om af en toe een veer op je hoed te krijgen.
via een ingezonden brief in de Gelderlander kreeg ik er een:

Bron: Gelderlander 25-02-05

In Mijn Mening suggereerde VVD-fractieassistente Lieke Ehrmreich dat het nieuws over de beschadiging van de site van Anno Zijlstra wordt gebracht omdat Zijlstra een vriendje bij De Gelderlander heeft. Echter, het nieuws rond mevrouw Van Gastel kon niet anders dan prominent worden gebracht. Eerder maakte VVD-fractieleider Theijse zich mede schuldig aan het geheimhouden en verwijderen van het rapport over de burgemeester. 'Oude Politiek' zou je dit nog in alle onschuld kunnen noemen. Maar vervolgens beschadigde VVD-raadslid Van Gastel de site van Anno Zijlstra. En nu bemoeit Ehrmreich zich ook nog met de keuze voor lokale nieuwsitems. Ik ben blij dat de keuze voor nieuws niet door een VVD-fractieassistent wordt gemaakt. De daad van Van Gastel ervaar ik als schandelijk, de reactie van fractievoorzitter Theijse is nog erger.
Het begrip tonen voor de daad en weglopen voor een debat hierover is onfatsoenlijk. Het lijkt erop dat VVD'ers het grote goed van de vrije meningsuiting bewust selectief willen toepassen. Zij wekken de indruk dat zij vrije meningsuiting zonder beperking prima vonden voor VVD'ers en gelijk denkenden, maar zij er moeilijk tegen kunnen als moslims en politieke tegenstanders ook van dit recht gebruik maken.
Het lijkt erop dat de Arnhemse VVD'ers toe zijn aan een inburgeringscursus. Wellicht kan Gerrie Elfrink hun leren hoe je wel fatsoenlijk politiek kunt drijven en burgers serieus kunt nemen.
René Gerrits, Arnhem