Wethouders laten Klarendal Links Liggen

24 februari 2005

Wethouders laten Klarendal Links Liggen

zo'n 300 Klarendallers waren gisteren naar het KABgebouw in de Arnhemse wijk gekomen voor een discussie over de komst van een grote moskee naar de Arnhemse wijk. Grote afwezigen waren de verantwoordelijk wethouders Chris de Ronde (Groen Links, wijkwethouder) en Sander van Bodegraven (PvdA, ruimtelijke ordening). De bewoners waren door de gemeente en de Islamitische Unie opgetrommeld omdat de mogelijke locaties voor de nieuwe Moskee bekend gemaakt zouden worden. De heer Budak van de Islamitische Unie maakte zijn "wensenlijstje" bekend -oa. een gebedshuis met 1000 plaatsen, 1000m2 winkeloppervlakte, een hamam (badhuis)-, maar de gemeente gaf géén duidelijkheid over de mogelijke locaties en zaaide op stuitende wijze vooral veel verwarring op dit punt. Omdat de verantwoordelijk bestuurders niet aanwezig waren en dus niet tot opheldering konden worden gedwongen, verlieten de wijkbewoners met veel vraagtekens de zaal. Velen hadden het idee dat ze eigenlijk voor niks waren gekomen. Een grote miskleun van de Ronde en Van Bodegraven, die de wijkbewoners nog de nodige uitleg verschuldigd zijn.