Raad en Klarendal samen in actie tegen asociaal TPG

1 maart 2005

Raad en Klarendal samen in actie tegen asociaal TPG

TPG maakte gisteren bekend dat ze haar winst ten opzichte van vorig jaar weer had weten te VERDUBBELEN. Tot méér dan 600 miljoen euro is het winstbedrag inmiddels uitgegroeid. Hiermee laat TPG tegelijkertijd haar ware aard zien, want blijkbaar is de winst nog geen winst genoeg en moet er nog méér worden verdiend. Bijvoorbeeld over de rug van de ouderen en gehandicapten van de Arnhemse volkswijk Klarendal. Vertegenwoordigers vanuit Arnhemse politiek en de wijk gaan TPG deze week nog laten weten, hoe zij daar over denken!

Artikel uit de Gelderlander:

Raad en Klarendallers gaan postbedrijf TPG oren wassen

Door PIET VENHUIZEN

ARNHEM - TPG, het voormalige staatspostbedrijf, krijgt een poepje te ruiken. Nog deze week komt er een bus voorrijden vol met Arnhemse raadsleden en bewoners van Klarendal. De boodschap die zij brengen is helder: het postagentschap op de Klarendalseweg moet open blijven.

Deze bijzondere afspraak tussen bewoners en raadsleden kwam gisteravond tot stand tijdens de vergadering van de raadscommissie Economie en Sociale Zaken. Lenneke Jaspers (Lijst Jaspers) had de dreigende sluiting van het postagentschap op de agenda laten zetten, al heeft de gemeente er geen bal over te vertellen. Het is TPG dat bepaalt waar er postkantoren overblijven.

Desondanks had een hele rij met Klarendallers zich voor een inspreekbeurt gemeld. Van houdster Yacoub van het postagentschap zelf tot de 91-jarige mijnheer Driesen, Riet Hofs van de snackbar en Harry Hoogland namens de gehandicapten.

Allemaal met de boodschap dat zij het agentschap (zo dichtbij, veilig en ook nog eens een vertrouwd trefpunt) in de wijk niet kunnen missen.

Wethouder Inez Pijnenburg kwam met het nieuwtje dat het college een protestbrief geschreven heeft naar TPG. Die wilde zij deze week versturen. Gerrie Elfrink (SP) haakte daar meteen op in. "Laten we die brief niet via de TPG zelf versturen, maar laten we 'm brengen. Dat maakt meer indruk."

Daar was meteen groot enthousiasme voor. "Maar het moet wel deze week gebeuren", anders is die brief te laat", waarschuwde Pijnenburg. Daarom worden waarschijnlijk vandaag al spijkers met koppen geslagen over wanneer de bus rijdt en wie er meegaat. De Klarendalse ondernemer Rens Beitsma (Rent's Events) zei staande de vergadering toe de kosten van de bus voor zijn rekening te nemen.