Dood de Boodschapper!

18 november 2005

Dood de Boodschapper!

Dat is het credo wat Jan Damen hanteert in onderstaand stuk wat vandaag verscheen in de Gelderlander. Iedereen die allochtoon is, of weleens met allochtonen vrienden gaat stappen, kent de problemen van het Arnhems deurbeleid. Afgelopen week toonde TV Gelderland in een spraakmakende reportage ook nog eens aan dat jongens van allochtone afkomst stelselmatig geweigerd worden bij discotheken. De reactie van Horecabaas Jan Damen? Het probleem ontkennen en moddergooien naar de SP omdat die partij de zaak aanzwengelde.

Overigens kan de heer Damen, die ook raadslid is voor Pro Arnhem nog laf gedrag verweten worden ook . Toen vorige maand het voorstel van de SP om discriminerend deurbeleid in kaart te brengen en kordaat hier tegen op te treden in de gemeenteraad behandeld werd, hield hij stijf zijn mond dicht en liet hij zijn fractie er zelfs mee instemmen.

Damen weet dondersgoed dat het deurbeleid scheef zit. Hij geeft in zijn reactie al aan dat er eigenlijk maatregelen genomen moeten worden. Dus wat bedoelt hij dan eigenlijk met zijn insinuerende opmerkingen richting de SP? Damen heeft er gewoon een hekel aan dat de SP haar vinger op zijn zere plekje legt, maar laat Damen en zijn club eerst maar eens goed in de spiegel kijken.