Geschilde Piepers

24 juni 2006

Geschilde Piepers

Gisteren verscheen in het Arnhemkatern van de Gelderlander een artikel van journalist Rob Berends over de verschillende weblogs van Arnhemse raadsleden. Vlak voor de verkiezingen schoten ze als paddestoelen uit de grond, maar inmiddels is het, zoals Berends terecht constateert, oorverdovend stil geworden in politiek weblogland.

Dit log lag ook bijna twee maanden stil (gebeurde me vorig jaar ook al) en dat vind ik niet iets om trots op te zijn. Geheel terecht dat Berends dat opschrijft. Daar ga ik niet over lopen piepen. Opvallend dat mijn collegawebloggers dat wel doen.

Het eerste piepertje is Rudi Rikken (PvdA). Meneer had al meer dan een week niets geplaatst, dat werd genoteerd door Berends, maar dat had de journalist volgens de PvdAer niet mogen doen. Dat Rikkens weblog een grote gatenkaas is en de spaarzame berichten voornamelijk bestaan uit excuses waarom hij nu weer niet heeft geschreven, mag zeker ook niet worden vermeld.

Ook Bert Geurtz van Pro Arnhem toont zich een piepertje. Zijn website was na de verkiezingen maanden uit de lucht, maar gisteren schreef hij gefrustreerd richting Berends: 'De krant mist natuurlijk de mogelijkheid om uit de geposte artikelen voer voor een artikel te halen en dat vult natuurlijk geen krantenpagina's.' Tuurlijk, Bert.

Geheel Arnhems politiek weblogland lag na de verkiezingen twee maanden helemaal stil. Nogal opvallend. Dat er een paar onlangs weer zijn begonnen verandert daar niets aan. Rob Berends heeft deze piepers geheel terecht geschild.

Oorverdovende stilte op politieke weblogs
Door ROB BERENDS

ARNHEM / In verkiezingstijd wisten de Arnhemse gemeenteraadsleden niet hoeveel tijd ze moesten besteden aan hun weblogs. Drie maanden later liggen de internetdagboekjes er vaak verloren bij.