antwoord op schriftelijke vragen

27 augustus 2006

antwoord op schriftelijke vragen

21 Juni stelde ik namens de SP fractie schriftelijk vragen aan korpsbeheerder/ burgemeester Krikke over de problemen die het politiekorps Gelderland-midden teisterden. Dergelijke vragen moeten uiterlijk binnen 2 maanden beantwoord worden. Deze tijd wordt gegeven om de verantwoordelijke bestuurders in staat te stellen om dingen uit te zoeken en om tot een zorgvuldige formulering te komen. Een week voordat deze deadline verstreek stapte de korpschef op. Enkele vragen gingen in op het functioneren van de korpsleiding. Nu de antwoorden inmiddels binnen zijn is het jammer om te moeten constateren dat Krikke pas met het formuleren van de beantwoording is begonnen nadat de korpschef zijn biezen had gepakt. Dat levert namelijk hele andere antwoorden op. Dit is nog een mild voorbeeld. Het college neemt schriftelijke vragen stelselmatig niet serieus en komt ook regelmatig veel te laat met antwoorden. Zo werd de wettelijke termijn in enkele gevallen met meer dan een jaar overschreden. Binnenkort zal ik op dit log een overzicht van dit soort zaken publiceren en hier ook in de gemeenteraad aandacht voor vragen.

Onderstaande link bevat de antwoorden op de schriftelijk vragen over de problemen bij de politie:

politieart44.pdf