h

SP opent online meldpunt voor thuiszorg-medewerkers

18 augustus 2011

SP opent online meldpunt voor thuiszorg-medewerkers

Vandaag is de website meldpuntthuiszorgarnhem.nl live gegaan: een initiatief van de Arnhemse SP. Het online meldpunt is bedoeld voor alle thuiszorgmedewerkers in Arnhem. Zij kunnen op de website terecht om hun ervaringen op de werkvloer te melden. Doel van de website is om te inventariseren welke problemen er daadwerkelijk spelen in de thuiszorg en op de werkvloer vanuit de het oogpunt van hen die dat het beste weten: de medewerkers.

Waarom een meldpunt, waarom nu?

Initiatiefnemer van het meldpunt is Desiree Egberts, raadslid voor de SP in de Arnhemse gemeenteraad: "Er wordt de komende tijd flink bezuinigd op de thuiszorg en de huishoudelijke hulp. Daar ben ik persoonlijk al niet blij mee. De laatste tijd kregen we (de SP) regelmatig klachten binnen van thuiszorgmedewerkers over werkomstandigheden, lage salarissen, mismanagement etc. Dit meldpunt hebben we in het leven geroepen om te inventariseren hoe structureel deze problemen zijn."

Achtergrond en doel

"De gemeente is opdrachtgever en de visie van het college is bepalend voor de toekomst van de Thuiszorg. Daar hebben wij als gemeenteraad dus invloed op. De SP is het niet eens met de al ingeboekte bezuiniging en wil de menselijke maat terug in de thuiszorg. Zorg moet geen product zijn en taken horen niet opgesplitst te worden." Aldus Geperst.

De verhalen die binnenkomen via het meldpunt gaat de SP meenemen naar het college om zo richting te kunnen geven aan de visie op de thuiszorg. De ervaringen van thuiszorgmedewerkers zijn daarvoor heel belangrijk!

De SP gaat zeer zorgvuldig om met de verhalen en verwerkt de reacties anoniem!

U bent hier