Oproep van de raad aan Presikhaaf Bedrijven

29 mei 2012

Oproep van de raad aan Presikhaaf Bedrijven

Vorige week verstuurde het bestuur van de Arnhemse SP-afdeling een brief naar Presikhaaf Bedrijven. Daarin werd gevraagd, om het ontslag van 92 medewerkers met een tijdelijk contract terug te draaien. Het massaontslag is een botte bezuinigingsmaatregel. Maar door de val van het kabinet Rutte is de doorvoering van allerlei bezuinigingen helemaal niet zeker. Dan moet Presikhaaf Bedrijven niet het braafste jongetje van de klas van Rutte willen zijn.

In navolging van de Arnhemse SP-afdeling heeft Arnhemse gemeenteraad, met steun van de SP, een oproep aan Presikhaaf Bedrijven gedaan. Hierin wordt opgeroepen om het besluit, om de tijdelijke contacten in 2012 niet meer om te zetten in vaste dienstverbanden, te heroverwegen. Daarnaast wordt het bestuur opgeroepen terughoudend te zijn in het nemen van drastische maatregelen tot bekend is wat de financiele randvoorwaarden in een nieuw regeerakkoord voor de SW-bedrijven zullen zijn.

meer lezen klik hier