"Op naar 200 afdelingen" in Renkum

3 maart 2011

"Op naar 200 afdelingen" in Renkum

Half januari is in de gemeente Renkum een groep gestart in het kader van “Op naar 200 afdelingen”. Direct konden al activiteiten ontplooid worden voor de campagne van de Provinciale Staten. Maandag 21 februari hebben Jorien en Huib op alle borden in de dorpen Oosterbeek, Wolfheze, Doorwerth, Heveadorp, Renkum en Heelsum posters geplakt. Donderdag 24 februari hebben Norbert en Aidarus gefolderd bij de markt in Oosterbeek. De ZO-krant en de sponsjes vonden gretig aftrek. De reacties waren zeer positief. De mensen waren enthousiast dat de SP eindelijk zijn gezicht liet zien in de gemeente! Een opsteker dus.

Zaterdag 26 februari is door Els, Aidanus, Norbert en Huib gefolderd op het Dorpsplein in Renkum totdat alle sponsjes en kranten op waren. Ook hier waren de mensen enthousiast. Sommigen vonden het leuk om de partij te zien waar ze al jaren op stemden.

Verkiezingsbord SP
Op de verkiezingsavond 2 maart zijn door Leo en Huib de borden voorzien van de poster “Bedankt”.

Het resultaat: 8,6 % van de stemmen is uitgebracht op de SP. Nog niet zoveel als in de omliggende gemeenten Wageningen en Arnhem. Het wordt een uitdaging om hun percentages bij de volgende verkiezing te benaderen.