SP Renkum: interim-directeur Permar verdient teveel

25 januari 2013

SP Renkum: interim-directeur Permar verdient teveel

Interim-directeur Johan van Kouterik van Permar verdient teveel. Ondanks ernstige bezwaren van veel Renkumse partijen, onder andere van de Renkumse SP, vangt Van Kouterik jaarlijks maar liefst  171.600 euro, ruim boven de Balkenendenorm. Zijn salaris is bovendien 80.000 euro hoger dan dat van zijn voorganger bij Permar, die in vaste dienst was.

De SP in Renkum gunt iedereen zijn loon. Elk bedrijf heeft bovendien de vrijheid om zich op onnodige salariskosten jagen, als het dat wil. Maar het gaat bij Permar om publiek geld. De burgers betalen dit absurde loon. Het bedrijf heeft bovendien een sociale functie. Elke cent hoort eigenlijk naar de organisatie en naar de werknemers te gaan.

Van Kouterik blijft tot april van dit jaar in dienst. Dat gaat de burger in drie maanden tijd 43.000 euro kosten. De SP wil zo snel mogelijk een vaste directeur met een hart voor de goede zaak, die bereid is om voor een normaal salaris te werken. Dan krijgt de organisatie de rust die ze nodig heeft, en blijft er extra geld over voor de echte taken van Permar. Dat is toch niet teveel gevraagd?