Stem SP voor een groter aanbod aan kwalitatief goede studentenwoningen

29 januari 2014

Stem SP voor een groter aanbod aan kwalitatief goede studentenwoningen

Dinsdagavond heeft de SP in N-Joy deelgenomen aan een politiek debat met als thema de student in Arnhem. Jurgen Elfrink (SP Arnhem, nr. 5) voerde het door Lijst AKKU en de VSA (studentenorganisaties) georganiseerde debat.

De SP pleit in Arnhem voor voldoende en vooral ook voor kwalitatief goede studentenwoningen. Dit kan huisjesmelkers de pas afsnijden. Bovendien maken studenten van Arnhem een bruisende stad. De SP pleit er ook voor om nauwe samenwerking aan te gaan met de SSHN, die als kerntaak studentenhuisvesting heeft. Ook zouden er in de binnenstad meer studentenhuisvesting gerealiseerd moeten worden, dat geeft dynamiek aan de binnenstad.

De bereikbaarheid van de campus moet prima in orde zijn en blijven. De SP heeft tijdens het debat gepleit voor werk: tijdens en ná je studentenleven in Arnhem. Deel je deze standpunten, stem dan op de SP op 19 maart, dan kunnen we daar vol voor inzetten!

Kortom:

• Een groter aanbod aan kwalitatief goede studentenwoningen in Arnhem.
  • Meer samenwerking met studentenbelangenverenigingen.
  • Goede bereikbaarheid campus.
  • Bruisende binnenstad, geen Staphorst aan de Rijn.
  • Goede werkgelegenheid tijdens en na je studie.