Opbrengst voor de voedselbank 1260 euro

4 januari 2012

Opbrengst voor de voedselbank 1260 euro

Tijdens onze inzamelingsactie voor de nieuwjaarsreceptie in Arnhem hebben we 1260 euro opgehaald. We kregen veelal positieve reacties op onze actie voor de Arnhemse voedselbank. Zo hebben ook een aantal mensen het machtigingsformulier mee naar huis genomen. Hierdoor kan de totaal opbrengst nog hoger uitvallen. Alle gulle gevers bedankt en nu op naar een andere opzet van de nieuwjaarsreceptie volgend jaar.

SP voert buiten de kerk actie voor voedselbank

Twaalfhonderdzestig euro haalden actievoerders van de SP gisteravond op voor de Arnhemse voedselbank met een demonstratieve collectie bij de entree van de Eusebiuskerk. -Dit doen we om onze bedenkingen over de dure nieuwjaarsreceptie kenbaar te maken , stelt Cris Lenting, fractievoorzitter van de partij in de gemeenteraad. -We steunen zo een organisatie die zich op een sociale manier inzet om verspilling tegen te gaan.

Bezoekers van de receptie reageerden wat verrast op de actievoerders die hen bij de sluis stonden op te wachten. De top van de politie trok direct de portemonnee om Lenting een bijdrage te geven. Wat eigenlijk niet mocht, zo gaf raadslid Desiree Egberts een paar meter verder aan. -Voor het vragen van contant geld heb je een speciale vergunning nodig en dat duurt maanden bij de gemeente, heb ik gemerkt.

Ook voor vuurkorven was een vergunning lastig, dus lieten de SP-ers het bij twee borden met lampjes met wat uitleg over de voedselbank.

Na verloop van tijd werd de entree van de kerk een flessenhals van mensen die machtigingsformulieren invulden. -Een psychologisch slimme actie , grinnikte organisator van evenementen Robin Hagen later in de kerk. -Een soort aflaat voor al die mensen die zich toch wat schuldig voelen dat ze een receptie bezoeken die 46.000 euro kost.

In de kerk heeft niemand zin om Arnhem deze avond uit bezuinigingswoede het mooie optreden van Het Gelders Orkest te misgunnen. Oud- burgemeester Paul Scholten is blij dat in zijn tijd de receptie verhuisde van de stadhuishal naar de Eusebiuskerk. -In de stadhuishal stond je op elkaar gepropt , oordelen hij en andere notoire receptiegangers. De SP-ers houden het in de kou buiten voor gezien als iedereen binnen is. Binnen beginnen de gezichten wat te gloeien tijdens het aangenaam samenzijn na het concert van HGO. Iedereen begint te begrijpen waarom de huur van de kerk 21.500 euro bedraagt. -Hoge stookkosten natuurlijk. Zo'n kerk krijg je niet zo lekker warm voor een feestje door de kachel een uurtje eerder aan te zetten.