Hete Zomer

Hete Zomer

Oei!
niet zo best...

"Dat kan nog weleens een hete zomer voor jullie worden, daar op het stadhuis!" liet de snackbarhouder zich gisteren ontvallen toen ik met hem in gesprek was over de recente sportieve resultaten van Arnhems trots en zorgenkindje Vitesse. Daar zou de beste man wel eens gelijk in kunnen krijgen. Zijn in de rest van Nederland de stadhuizen normaal gesproken alleen decor voor het voetbal als er prijzen gevierd moeten worden, in Arnhem ligt dat anders. Iets te vieren valt er al heel lang niet meer. Daarvoor in de plaats zijn als onderwerp van gemeentelijke beraadslagingen gekomen: de zorgen van degradatie, afbraak van de club, miljoenentekorten, gaten in de gemeentelijke begroting, mislukte reddingsplannen, gemiste kansen en politieke miskleunen.

Doordat de gemeente Arnhem nu bijna een jaar geleden voor de tweede achtereenvolgende keer een te grote broek aantrok, zich als redder van de club opwierp en het bedrijfsleven buiten de deur hield, om vervolgens in alle vooraf aangeven valkuilen te lopen is de kans levensgroot dat de politiek zich binnenkort wederom moet buigen over de misere bij voetbalclub Vitesse en multifunctioneelstadion Gelredome en de gevolgen die dat heeft voor de gemeente Arnhem.