SP stelt vragen over bezuinigen op welzijnswerk WillemEEN

16 september 2009

SP stelt vragen over bezuinigen op welzijnswerk WillemEEN

Na aanleiding van de berichtgeving in de media en na contact met WillemEEN heeft de SP-fractie besloten vragen te stellen aan het college over de voorgenomen bezuinigingen op het welzijnswerk in jongerencentrum WillemEEN.

Arnhem, 14 september 2009

Onlangs vernamen wij uit berichtgeving in de media dat door bezuinigingen van het college de welzijnsfunctie van jongerencentrum WillemEEN onder vuur is komen te liggen. Aangezien de welzijnsfunctie van WillemEEN sinds jaar en dag de spil is van het jongerencentrum, ook als pijler van de poppodium-functie, is dit voor beide functies een desastreuze aderlating. Onlangs heeft er onderzoek plaatsgevonden, vanuit het college, dat concludeerde dat de poppodium-functie van WillemEEN een zinvolle was. De SP heeft zich vaak hard gemaakt voor WillemEEN, en wil dat blijven doen, vandaar de volgende vragen:

1. In hoeverre ziet het college WillemEEN functioneren zonder welzijnsfuncties en de daar aan gekoppelde budgettering?

2. In hoeverre zou de zinvolle poppodium-functie van WillemEEN überhaupt kunnen continueren zonder de bijbehorende budgettaire middelen?

lees ook: Snijden in welzijn?