Website "Zodoenwehetinarnhem" door gemeente gestopt na vele vragen SP over fraudegevoeligheid

18 september 2017

Hulpverleningsorganisaties konden hun organisatie zonder strenge screening op betrouwbaarheid plaatsen op de website "Zodoenwehetinarnhem.nl" . De SP heeft sinds 2016 diverse vragen gesteld over de betrouwbaarheid van deze site. Ook achter de schermen hebben SP-gemeenteraadsleden Paul Kusters en Paulien Lunter hierover veel contact gehad met de ambtenaren.

Zo bleek "Het Raadhuis" (fraude bij schuldhulpverlening), "De Zorgdrager", "De Rigtergroep" en ook de "Stichting Onderdak", waar nu problemen mee zijn, gewoon op de gemeentewebsite te staan. De SP vindt dat informatie die de gemeente geeft betrouwbaar moet zijn. Daar gaan inwoners ook van uit.

Gelukkig is de gemeente het met de SP eens en is per 1 september eindelijk met de website "Zodoenwehetinarnhem"  gestopt. De betrouwbaarheid is verbeterd en vanaf 1 september kunnen alle inwoners informatie per wijk vinden op de website www.wijkteamsarnhem.nl .