Malafide praktijken Stichting Raadhuis aan de kaak gesteld

2 december 2016

Malafide praktijken Stichting Raadhuis aan de kaak gesteld

SP-wethouder Gerrie Elfrink roept mensen, die gedupeerd zijn door Stichting Raadhuis, op om zich te melden bij de gemeente. Op 29 november werd bij het tv-programma Opgelicht aandacht besteed aan de malafide praktijken van deze stichting die gevestigd is in Arnhem. Stichting Raadhuis is een organisatie die diensten aanbiedt zoals woonbegeleiding, budgetcoaching en ambulante begeleiding. Mensen die bij deze stichting aankloppen zoeken hulp en begeleiding om hun financiële situatie weer op orde te krijgen. Helaas gaat het in de begeleiding van Stichting Raadhuis vaak fout en wordt er misbruik gemaakt van de kwetsbare situatie waar deze mensen in verkeren.

In november 2015 heeft de SP, naar aanleiding van signalen uit de stad, contact opgenomen met de gemeente. De gemeente heeft hier op gereageerd door Stichting Raadhuis van de website te verwijderen waarop de gemeente namen van bewindvoerders vermeldt. De SP stelde in mei 2016 het college de vraag hoe het kan dat dergelijke organisaties klakkeloos een vermelding kunnen krijgen op een gemeentewebsite. Inmiddels was er namelijk nog een malafide organisatie gesignaleerd.

De Stichting krijgt nu dus ook landelijke aandacht en in het tv-programma Opgelicht worden een aantal schrijnende gevallen behandeld. Er zijn ongetwijfeld meer mensen die de dupe zijn geworden van deze organisatie. Zij kunnen contact opnemen met het sociaal wijkteam: telefoonnummer 088 - 226 00 00.

Bekijk hier het interview met Gerrie in Opgelicht ?!

Bekijk hier het volledige item van Opgelicht ?!