Blog Sarah Dobbe

8 oktober 2018

Dubbele financiële klimaatstrop dreigt voor Arnhemmers

Door een onrechtvaardige verdeling van klimaatkosten dreigen huurders en huiseigenaren flink financieel de dupe te worden, vreest de SP in Arnhem. 'Een stijgende energierekening, dure aanpassingen aan huis die huiseigenaren zelf moeten betalen en miljoenen euro's belasting voor woningcorporaties die via hogere huren worden teruggehaald. Dit zijn de plannen die er nu liggen,' zegt SP raadslid Sarah Dobbe. Ze vraagt om actie van het Arnhemse college.

27 februari 2018

In actie met huurders uit Malburgen

Gisteren heeft een groep huurders van Volkshuisvesting uit de wijk Malburgen een petitie aangeboden namens ongeveer 80 medehuurders. De groep huurders heeft al langere tijd last van achterstallig onderhoud, vocht en schimmel. Helaas werden de individuele huurders tot nu toe niet gehoord door Volkshuisvesting.

5 januari 2018

Staken voor doodnormale dingen

Buschauffeurs zijn in een race naar beneden beland. Alles moet sneller, goedkoper en blijkbaar onmenselijker. Dat is wat marktwerking in het openbaar vervoer heeft aangericht. Daarom staakten vandaag de buschauffeurs en reden ook in Arnhem de bussen niet. SP Arnhem was erbij.

25 november 2017

In actie met de bewoners van Casimirstate

Lekkende waterleidingen, scheuren in tegels, verzakkende gevelpanelen, kapotte liften, rottende dorpels, een lekkend dak. Het zijn enkele van de lange lijst gebreken aan het complex Casimirstate in Arnhem. Bewoners hebben ze woensdagmiddag gebundeld in een zwartboek overhandigd aan huisbaas Vivare. Het gebouw aan de Ernst Casimirlaan bij station Arnhem Presikhaaf telt 81 woningen. In het zwartboek, mede opgesteld in samenwerking met politieke partij SP, spuien 66 huurders hun ongenoegen.