Verkeer

4 december 2017

Unanieme steun voor oproep "Oostboog" spoor Arnhem

Arnhem moet, samen met andere belanghebbenden, vol inzetten op een ongelijkvloerse spoorkruising aan de oostkant van de stad, de zogenoemde 'Oostboog'. Die zal de bereikbaarheid van de stad per trein verbeteren. Alle partijen in de gemeenteraad steunde deze oproep van de Arnhemse SP, door de motie tijdens de behandeling van de bereikbaarheidsvisie voor de binnenstad te steunen.

17 december 2016

Meevaller van 1,35 miljoen voor gemeente Arnhem

“We gaan het station afmaken en er gaat geen cent meer bij” Aldus Gerrie Elfrink 6 jaar geleden. Nu blijkt zelfs uit de voorlopige eindafrekening dat er een positief resultaat van 3 miljoen euro is waarvan 1,35 miljoen terug gaat in de gemeentekas.

16 december 2016

Verkeerssituatie Hollandweg

Afgelopen maandag heeft Gedeon Noordzij namens SP Arnhem vragen gesteld aan het college
over de onveilige verkeerssituaties op de Hollandweg, in de wijk Elderveld. Aanleiding hiervoor is een recent ongeluk waarbij een persoon zwaargewond is geraakt. Regelmatig is er sprake van gevaarlijke situaties op deze weg en een aantal jaren geleden is er zelfs iemand dodelijk verongelukt.

22 mei 2015

Verkeersknooppunten in een levensloopbestendige stad

Voetgangers, rolstoelgebruikers, fietsers en auto’s, vrachtverkeer en openbaar vervoer, het moet allemaal een plek in de stad hebben. Al die verkeersstromen moeten goed  begeleid worden en veilig zijn. Dat lukt niet altijd. Soms leidt dat tot vreselijke ongelukken. Vaak gaat het allemaal net goed en komen de verkeersgebruikers er met de schrik vanaf. Heeft de gemeente al deze situaties in beeld? Wordt er gericht en voldoende beleid gevoerd op voetgangers en hun veiligheid? Is de stad wel levensloop bestendig? De SP is samen met Arnhemmers aan een uitgebreid onderzoek begonnen. Er zijn teveel knooppunten die verbeterd kunnen worden.

25 februari 2015

Vragen over verhoging tarief buskaartje

De prijzen voor een los papieren buskaartje, het RIT-kaartje, op enkele Arnhemse en regionale buslijnen zijn per 1 februari fors verhoogd. In Arnhem gaat het daarbij om de lijnen 5, Presikhaaf-Schuytgraaf, lijn 7, Geitenkamp-Rijkerswoerd, en lijn 33, Arnhem-Doornenburg. Waar een reiziger voor een enkele reis voorheen €1.50 betaalde, moet hij tegenwoordig €3 neertellen. Een verhoging dus van 100% door vervoersbedrijf Breng (Hermes), met goedkeuring van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. De Arnhemse SP stelde daarom samen met D66 vragen over deze tariefswijziging.

28 november 2014

Betaald parkeren Van Verschuerplein

Wie denkt de auto even gemakkelijk en vooral gratis kwijt te kunnen op het Van Verschuerplein komt vanaf 1 januari 2015 bedrogen uit.

25 juni 2014

Vragen over de parkeerproblematiek in Van Verschuerwijk/ Van Verschuerplein

De bewoners van de Van Verschuerwijk ervaren veel parkeeroverlast van gemeentelijke ambtenaren. Daarom heeft SP raadslid Gedeon Noordzij de onderstaande vragen aan het college gesteld.