Blog Gedeon Noordzij

4 december 2017

Unanieme steun voor oproep "Oostboog" spoor Arnhem

Arnhem moet, samen met andere belanghebbenden, vol inzetten op een ongelijkvloerse spoorkruising aan de oostkant van de stad, de zogenoemde 'Oostboog'. Die zal de bereikbaarheid van de stad per trein verbeteren. Alle partijen in de gemeenteraad steunde deze oproep van de Arnhemse SP, door de motie tijdens de behandeling van de bereikbaarheidsvisie voor de binnenstad te steunen.

16 december 2016

Verkeerssituatie Hollandweg

Afgelopen maandag heeft Gedeon Noordzij namens SP Arnhem vragen gesteld aan het college
over de onveilige verkeerssituaties op de Hollandweg, in de wijk Elderveld. Aanleiding hiervoor is een recent ongeluk waarbij een persoon zwaargewond is geraakt. Regelmatig is er sprake van gevaarlijke situaties op deze weg en een aantal jaren geleden is er zelfs iemand dodelijk verongelukt.

17 juni 2016

Eeen taxikeurmerk in Arnhem

Wie wil er niet op een veilige, vlugge manier en tegen een redelijke prijs van A naar B vervoerd worden en geholpen worden door vriendelijk en gekwalificeerd personeel?

8 april 2015

Toekomstplannen voor de binnenstad

Hoe wordt de Arnhemse binnenstad een prettige verblijfsplek waar ruimte is voor werken, wonen, winkelen en uitgaan? Is er een manier om musea, parken en historische plekken met elkaar te verbinden zodat zij wat meer een geheel vormen? In de gemeenteraad zijn alle fracties het met elkaar eens: de binnenstad moet aantrekkelijk gemaakt worden voor zowel inwoners als bezoekers. Daarom stonden de toekomstplannen, de visie, van de binnenstad op de politieke agenda van maandag 30 maart. Deze visie werd met een grote meerderheid van stemmen aangenomen, ook door de SP. Wel diende SP Arnhem een motie in en ondersteunde een amendement en twee moties van andere partijen.

30 maart 2015

Kans voor de binnenstad, Slagveld toerisme 3.0

Wat gebeurde er op de Weerdjesstraat in september '44 tijdens de Slag om Arnhem? Op welke plekken in de stad vonden er nog meer hevige gevechten plaats? Welke belangrijke gebouwen in Arnhem werden tijdens de gevechten verwoest en zijn nooit meer opgebouwd? Elke hoek en elke straat in de Arnhemse binnenstad kan wel een eigen verhaal vertellen! SP Arnhem vindt dat deze verhalen verteld moeten worden en op een laagdrempelige manier toegankelijk moeten zijn voor een breed publiek. SP Arnhem denkt daarom aan een digitale gids. Een digitale gids met daarin een overzicht van belangrijke gebouwen, strijdtonelen en verhalen van soldaten en burgers.

28 november 2014

Betaald parkeren Van Verschuerplein

Wie denkt de auto even gemakkelijk en vooral gratis kwijt te kunnen op het Van Verschuerplein komt vanaf 1 januari 2015 bedrogen uit.

25 juni 2014

Vragen over de parkeerproblematiek in Van Verschuerwijk/ Van Verschuerplein

De bewoners van de Van Verschuerwijk ervaren veel parkeeroverlast van gemeentelijke ambtenaren. Daarom heeft SP raadslid Gedeon Noordzij de onderstaande vragen aan het college gesteld.